۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۸:۱۴

عباس کلانتری رئیس دانشگاه پیام‌ نور یزد شد

عباس کلانتری رئیس دانشگاه پیام‌ نور یزد شد

یزد - خبرگزاری مهر: دانشگاه پیام ‌نور مرکز استان یزد که از زمان انتصاب حسین ابرقویی به ریاست جهاد کشاورزی استان یزد با سرپرستی اداره می ‌شد، امروز عباس کلانتری را به عنوان رئیس خود شناخت.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد استاندار یزد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام ‌نور استان یزد اظهار داشت: دانشگاه ‌های کشور امروز مهد فرهنگ ‌سازی هستند و شایسته است دانشگاه‌ ها فرهنگ ‌ساز دین اسلام و بستر ترویج فعالیتهای اسلامی باشند.

محمدرضا فلاح‌ زاده افزود: عده‌ای امروز با مشاهده وضعیت برخی دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها معتقدند که دانشگاه ‌ها به مرکز ترویج ضد فرهنگها و ضد ارزشها تبدیل شده‌ اند اما معتقدیم دانشگاه می ‌تواند مرکز ترویج مبانی دینی، ارزشی و انقلابی باشد.

استاندار یزد تاکید کرد: امروز شاید بیشترین اوقات نسل جوان ما در دانشگاه ‌ها سپری شود بر همین اساس دانشگاه‌ ها باید خوراک و تغذیه فکری مناسبی برای این قشر از جامعه فراهم کنند.

وی عنوان کرد: هر دانشگاه امروز باید یک مرکز پرورش جوان اسلامی و انقلابی باشد و این مراکز باید به عرصه‌ هایی برای حمایت از نیروهای متعهد و متخصص تبدیل شوند.

فلاح‌ زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه علاوه بر اینکه باید محیط و عناصر داخلی خود را تحت تاثیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید عرصه‌های خارج از خود را نیز تحت‌ تاثیر قرار داده و بر مدیریتها تاثیرگذار باشند.

وی بیان داشت: دانشگاه‌ها باید این قابلیت را در خود تقویت کنند که به مراکز مدیرپروری تبدیل شوند و مدیران کارآمد، مدبر و شجاع به جامعه تحویل دهند.

فلاح‌ زاده خاطرنشان کرد: تلاش برای ترویج فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) و پمپاژ ارزش‌های انقلاب اسلامی، تقویت علمی و آموزشی دانشجویان و بالا بردن قدرت تفکر و تعقل، انتظاراتی است که جامعه از دانشگاه‌ها دارد و شایسته است که مدیران دانشگاه‌ها نیز برای تحقق این انتظار تلاش کنند.

وی، پژوهش را اصلی‌ ترین عنصر علمی در یک دانشگاه دانست و بر توجه به امر تحقیق و پژوهش در حوزه نیازهای دستگاه‌های اجرایی و توجه ویژه به تولید علم تاکید کرد.

در این مراسم که با حضور جمعی از روسای دانشگاه‌های پیام ‌نور شهرستانهای استان یزد، معاونان و مشاوران استاندار و جمعی از روحانیون این استان برگزار شد، از زحمات حسین ابرقویی تجلیل و عباس کلانتری به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام‌ نور استان یزد معرفی شد.

کد خبر 1104208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha